View Single Post
  #107  
Old 19-03-2010, 09:29
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Jezus die velgen zien er nog vetter uit dan mijn 7 en 8 j 3 delige bbsen !

Heb ik eigenlijk altijd al gevonden

Een 5 cilinder in jou 80 zetten is absoluut geen hels karwei.

De auto is namelijk origineel ook hiermee geleverd.

Verbruik van een goed afgestelde kv 5 cilinder moet als je netjes rijdt en uitgaand van een gezond blok 1 op 11 tm 1 op 14 en in extreme gevallen 1 op 15/16 zijn. ( ik heb het nog niet meegemaakt maar ken mensen die het halen ) Maar ga liever uit van 1 op 12 dan zit je altijd safe.

Die 5 cil's zijn een van de betrouwbaarste en sterkste blokken ter wereld. Laatst stond er bij het 100 jarig audi in lelystad een audi 100 met 500.000 km op de teller en die liep nog als een klokje. Was nog niets aan gereviseerd.

Waar je rekening mee moet houden kwa overzetten is:

Benzinepomp ( als je die al niet hebt, zo ja, is die krachtig genoeg? )
complete veerpoten
subframe
motorsteunen
versnellingsbak + steunen?
radiateur
stuurhuis
Beetje bekabeling
k jetronic

Je kunt rekening houden met een 500 euro extra kosten aan onderdelen,
Nieuwe dis riem
waterpomp
slangetje hier en slangetje daar
nieuwe olie
verse koelvloeistof
stuurbekr olie
luchtfilter
benzinefilter
oliefilter
bogies
bogiekabels
evt nieuw koppelingssetje
evt nieuwe schijven en blokken

Je komt altijd wel dingetjes tegen die je geoptimaliseerd, of beter wilt hebben dus zorg iig dat je een paar honderd euro heb liggen voor de extras.

Motorsteunen weet ik wel een adresje voor waar dat gedaan kan worden, en ik weet ook zeker dat er hier wel een paar op het forum zitten die daar heel goed in zijn

Trouwens? Waarom zou je ze nieuw kopen als je de oude van je 5 cilinder 80 kan gebruiken ?

In mijn ogen heb je met een kleine investering er een groot plezier voor terug waar je nooit op uitgekeken raakt, tenzij je een keer met een 20vt in zo,n audi 80 gereden hebt, ( maar dan wel met quattro haha )
Reply With Quote