View Single Post
  #2  
Old 16-03-2010, 17:30
corradovr6t's Avatar
corradovr6t corradovr6t is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Howler
Hallo!

Iemand een idee wat het volgende euvel zou kunnen zijn?
Het gaat om een MKII 16v PL uit 1990:

Bij inschakelen van het contact gaat de brandstofpomp herhaaldelijk aan en uit in willekeurige intervallen. Dit gaat gepaard met het tikken van relais 67. Ik weet dat de pomp altijd even loopt en dan stopt na 1 sec. maar nu slaat deze dus op hol. Ik heb al 2 andere relais geprobeerd maar geen resultaat.

Af en toe kan ik een stukje rijden totdat hij uitvalt. Bij starten slaat hij gelijk aan, maar valt ook gelijk weer uit.

Iemand een idee in welke hoek ik moet zoeken?

Bij voorbaat dank!
Groeten, Alef



Als ik het goed heb gaat 85 van het relais naar de ecu naar pin6.
86 is een +12v via het kontakt.
30 is accu spanning
87 gaat naar je brandstofpomp en evt lambda met een zekering van 15a pos 5.

Zodra de ECU massa schakeld op 85 gaat de pomp draaien dit is een rood/gele draad vanaf je ECU naar relais kast.
Je kan proberen om hier zelf massa op te zetten en kijken wat hij dan doet.
Blijft hij dan wel draaien is er iets met de aansturing van je ECU.

Meet ook even op de relais plaat of die spanningen goed zijn aan de hand van het boven genoemde.

Succes

Hillebrand
__________________
VW Corrado VR6 Turbo 4motion (GT30R) 448pk 659NM koppel '92
Audi A4 TDI B9 avant 3x s-line 3.0TDI 279pk 498koppel '16
Reply With Quote