View Single Post
  #12  
Old 16-03-2010, 12:40
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by richard-polo
bij de g40 is dit heeel normaal die heeft niet net als een g60 motor een spanrol zitten!! dus er loopt alleen een riem over de dynamo de krukas en poelie van de lader.. bij de g60 zorgt die spanrol voor een strakke riem.. bijd e g40 is dat de dynamo..
heb je een g60 lader vervalt die extra steun en dus trild de lader altijd los..
via roettle is nu een ophanging gemaakt waar de g60 alder geheel vast geschroeft zit..

een g60 die slipt heb ik ook nog niet vaak gehoord..

ik zelf ben geen voorstander van de getande versie omdat ie toch net dat beetje extra last geeft aan de lader..


Niet helemaal:

bij een G40 wordt de G-lader (en dynamo) aangedreven door dubbele v-snaren.
Deze worden op spanning gezet door de G-lader. De dynamo zit op een vaste positie geschroefd.

De dubbele v-snaar constructie is vrij simpel om tebouwen naar een multiriem zoals de G60-motor dat heeft. Onderdelen hiervoor kun je uit het VW magazijn halen. Alleen een G60-poelie voor de G-lader moet worden aangepast voor het in 1 lijn lopen van de 3 poelies.
Onderdeelnummers heb ik nog wel ergens thuis.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote