Thread: Claudes Buggy's
View Single Post
  #16  
Old 15-11-2004, 12:42
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by primer-look
Ze hebben het hier over 100+ pk en dat met 40's en 1835cc (oke dan zijn 40's wel de beste keus bij 1835) maar dan moet je echt wel een zeer heftige nokkenas steken wil je boven de 100 pk uitkomen.


Dit ben ik zeker niet met je eens... een 1776 valt al 'makkelijk' over de 100 pk te trekken.. Zeer belangrijk is een goede combinatie van diverse onderdelen denk ik. Op het moment dat je een kop goed laat bewerken ( oa grotere kleppen) denk ik dat dit al genoeg is om een 100pk te realiseren.. De ademing is belangrijker dan een heel scherpe nokkenas (tuurlijk heeft met elkaar te maken, ik bedoel de directe) Als alles goed op elkaar afgestemd is denk ik dat je niet een enorm scherpe nokkenas nodig zult hebben en 40ers zijn meer dan voldoende ja op een dergelijk 'kleine' motor!

Is mijn bescheiden mening maar denk dat mits het totaal goed is dat zelfs waarden tot 120 pk geen probleem zullen zijn voor een goed tuner.
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote