View Single Post
  #209  
Old 16-03-2010, 01:17
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
mooi hoor, lijkt me inderdaad nog goed te doen (dat pas maken enzo)
waarom zitten de bougies zo diep/ondiep in die PT kop? of zitten die er maar half in /te korte bougies? nouja, daar ga je denk ik sowieso wel andere in zetten denk ik..


Dat vroeg ik me ook af toen ik de foto's van de beide koppen aan 't vergelijken was.
Ze zitten gewoon vast, dus ik denk dat het zo hoort. Maar waarom? Geen idee.


Quote:
Originally Posted by Gertjan
En wat waren hier nou precies voor voordelen aan verbonden?
Of is het meer gewoon van: omdat het kan


Ik had hier en daar op 't net gelezen dat dit ging, en kwam uiteindelijk bij enkele Audi raceauto's uit. Ik ging er toen dus vanuit dat het sowieso een voordeel had zo'n kop te gebruiken. De flow schijnt in ieder geval beter te zijn van dit blok, maar of dat echt zo is moet nog maar blijken.
In een ander topic kwam ik deze tegen:

http://www.boost4fun.de/?site=74

Ook met V8 kop, en ook gebouwd op performance, dus ik ga er maar weer vanuit dat het een voordeel heeft deze kop te gebruiken. Heb vandaag de bouwers van die auto even gemaild, en hoop deze week van ze te horen waarom ze juist voor die kop gekozen hebben. Ik zal van de week de twee koppen even naast elkaar leggen en wat beter vergelijken, heb daar vandaag niet echt de tijd voor gehad, maar was al blij dat ik het even snel kon passen.

En naast dit alles, vond ik het gewoon gaaf uitzien, en wilde het in ieder geval eens proberen, inderdaad gewoon omdat het kan.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote