View Single Post
  #204  
Old 16-03-2010, 00:17
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Zoals op de foto's te zien is moeten hier en daar wat kvs en oliekanalen dicht worden gemaakt, of indien mogelijk worden geopend, maar de kopbouten passen precies in het onderblok.

De inlaat van de KR past niet. De tapeindes in de PT kop staan onder een 45 graden hoek tov. het montagevlak van de inlaat. Op de KR is dit haaks / 90 graden. Daarnaast staat het montagevlak ook onder een andere hoek ten opzichte van het kleppendeksel, waardoor de inlaat van de KR ertegenaan komt. Voor mij is dit geen probleem, omdat ik met itb's wil gaan werken, en dan toch een custom inlaatspruitstuk nodig heb, maar zou je dat niet doen, moet je een andere oplossing bedenken voor de inlaat. Die van de V8 is dan natuurlijk niet bruikbaar, omdat de linker en rechter kop hetzelfde inlaatspruitstuk delen.

De uitlaat lijkt hetzelfde vastgezet te zijn. Een gewone KR uitlaat zou dus in feite moeten passen. Zodra ik de kans krijg dit te testen zal ik dat gelijk even doen.

Dan moet ik nog iets gaan verzinnen om de olie bij te vullen. De oliebijvuldop zit namelijk op het kleppendeksel van de linker kop, en past niet op de rechter. Daarnaast wil ik dit ook graag strak houden, dus al zou het andere deksel passen, dan nog zou ik het niet gebruiken.

Zoals gezegd moet er hier en daar een kanaal voor olie of koelvloeistof worden dichtgelast, maar ook dat is op te lossen. De nokkenassen van de KR ga ik later deze week nog even passen, om zo de ontstekingsvolgorde van de KR te kunnen gebruiken. De krukas van de KR past namelijk niet bij de nokkenassen van de PT, logisch ook eigenlijk.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote