View Single Post
Old 04-03-2010, 19:35
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Exclamation Spaarnwoude, de 'live-beelden'!

Zo, ik had foto's ter plekke beloofd...
Ik dus vandaag met mijn scootertje door de ijzige kou naar Spaarnwoude; blijken de rode hekjes al te zijn weg gehaald
(had ik dus net zo goed, lekker warm in mijn 'Icy' kunnen gaan!)
Navragen, blijkt dat dit alleen maar wordt gedaan als het glad is; aangezien de hellingen terplekke nogal steil zijn en er al auto's in sloten en bermen zijn beland...

Hier onder zie je de foto's; het is meteen een virtuele routebeschrijving

Vanaf de A22: (= de aftakking v/d A9, die ook door Beverwijk loopt, met daarin opgenomen de Velser tunnel)
Neem de afslag recreatiegebied Spaarnwoude en vervolgens de provinciale weg N202.
Deze volg je een aantal Km; je rijdt slingerend o.a. over de Wijker tunnel (= de A9) en ziet het Noordzeekanaal af en toe links van je.
Op foto hieronder, zie je het beeld vlak vóór afslag r 102.

Je neemt vervolgens deze afslag r 102 naar o.a. 'SnowPlanet' en dan zie je dit:

Daar aangekomen, rij dan NIET rechtdoor het parkeerterrein van 'SnowPlanet' op, maar ga meteen rechtsaf en ff verderop weer linksaf (dus òm het P-terrein heen)
Daarna nog ff doorrijden tot voorbij het parkeerterrein geeft het volgende beeld:

Hier begint de 'grote klim' Je volgt gewoon de weg; rijdt dus tussen de rode paaltjes door en gaat de helling op, die in zo'n 500 meter een ruime bocht van ca. 180gr. naar links maakt.
Op een gegeven moment ben je bovenaan op het open recreatie-terrein aangeland; dat ziet er zó uit:

De grasvelden zijn dus met betonnen 'LEGO-stenen' afgezet deze moet je nog een stukje volgen...
...totaan de splitsing, waar je links aanhoudt; dan kom je op hèt parkeerterreintje (waar op de pic hierboven een wit busje staat)
Van dichtbij ziet dat er zó uit:

Dìt P-terreintje had ik dus zelf in het hoofd als het 'meeting-point'!

Vlakbij is dus de genoemde klimmuur en rondom veel mooie natuur.
Het schijnt dat bij grotere drukte (= in de zomer!) er stenen worden weg gehaald, zodat je wèl met de auto de grasvelden op kan!
Verderop (rechtsachter het P-terreintje) heb je al een schitterend uitzicht naar beneden, maar ga je hier links (lopend) nòg hoger, dan kom je op het hoogste punt van Spaarnwoude en is het uitzicht adembenemend...

Dit beeld is een verrassing, dus is er geen foto.... GEWOON KOMEN DUS!

Lijkt het jullie wat?!
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote