View Single Post
  #1  
Old 25-02-2010, 15:01
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default Golf MKII GTD Special 1st US mod.

Na 2 honda's geprobeerd te hebben waaronder een del sol vti en een jdm integra type-r en dan een E30 of 10 en 1 e39 heb ik me terug een golf 2 aangeschaft.
Ik had nog steeds mijn oude gtd staan maar die stond al een jaar of 2 ongeroerd in de garage zonder motor. Ik heb deze een week of 3 terug verkocht en nadat hij weg was dacht ik van wat heb ik nu gedaan
Ik ben de week nadien opnieuw gaan kijken naar een andere gtd en deze gekocht voor minder dan ik mijn gtd zonder motor heb verkocht
Mijn oude was verder wel in perfecte staat en had een ed. blue interieur.
Mijn nieuwe is in minder perfecte staat en heeft een recaro interieur
De motor heeft 359K gelopen maar staat wel behoorlijk droog. Enkel wat vettig van brandstofverlies.
Op het typeplaatje op de slotplaat staat dat het een jr motor is. Het is inderdaad een jr motor maar wel met kleine gekoelde turbo. Ik dacht dat alle gtd's een sb blok hadden en een IC.
Een IC dat er niet op zit is niet zo erg. Ik heb alles nog van mijn oude motor.

Opties:
Elektrisch verstelbaar recaro interieur.
Zacht niet rammelend dashboard
Zwarte vloermat, a,b,c steilen, kofferbekleding en dakhemel
Interieurverlichting met vertraging
Toerenteller die telkens op en neer gaat bij het gas geven en ontkoppelen

2 to:
-Voorste motorsteun vervangen
-Handrem nakijken. Deze kan nu dienen als microfoon en werkt niet echt
-Brandstofverlies oplossen (op het eerste zicht is het aan de pomp zelf)
-Er zit speling op de bolkoppeling die uit het stuurhuis komt. Die tegenmoer wil niet echt lossen en ik kan er zeer moeilijk bij dus denk ik van heel het stuurhuis te vervangen. Ik heb nog een 1.6d sloper staan waarvan alle mechaniek zeer goed is. Ik weet enkel niet hoe ik dat stuurhuis eruit kan halen. Stuurkogels lossen, 4 bouten onderaan het subframe, maar dan weet ik het niet meer. Ik moet ook die koppeling lossen maar ik weet niet hoe.
-Verlagen, eventueel zo'n cheapass schroefsetje
-Bumpers met rood biesje monteren van op de 1.6d. De rode biesjes boven de stootlijsten zitten er ook op maar ik denk niet dat ik deze er terug mooi zal opkrijgen
-4 andere velgranden monteren voor de 14" steelies (de mijne zijn spoorloos)
-Interieur herstellen: Instapschade is redelijk groot, de zetel kantelt niet meer, de ene zijde zit helemaal los en nu moet ik altijd scheef rijden Ook de elektrische verstelling werkt niet. Ik hoor de motortjes maar er gebeurd niets.
-Ik had graag nog de raamspoiler van de 1.6d op de gtd gestoken omdat hij groter is maar ik zal heel het raam moeten vervangen omdat de bevestiging anders is.
-IC monteren, turbo en egt metertje monteren en boosten
-Verwarming maken: Er komt totaal geen warme lucht uit en de leidingen worden warm. Mijn eerste gedacht wat dat tussenschot waar de mousse af is maar de leiding van het interieurradiatortje die achter de oliefilter loopt is dichtgeknepen
-Ruitensproeiers werken niet vooraan samen met enkele keren te wissen. Hendeltje??

-Ruitenwisser achteraan werkt ook niet, sproeier wel. Waarschijnlijk een draadbreuk naast het kofferscharnier.
-Zacht dashboard zonder scheurtje zoeken
-Kentekenplaatverlichting laten werken. Waarschijnlijk ook een draadbreuk.
Zo denk ik dat ik terug een tijdje weg zal kunnen. De mecanische gebreken moeten wel zo vlug mogelijk gebeuren voor de keuring dus het stuurhuis, motorsteun en remmerij hebben hoge prioriteit.
Nadien zien we wel verder. Zolang dit niet gemaakt is blijf ik met mijn e30 325i rijden maar dat is ook geen straf









__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote