View Single Post
  #27  
Old 18-02-2010, 15:42
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Nu heb ik geen ervaring met autolakken, dus ik vroeg me toch af of het bij restauraties en dergelijke niet normaal is dat het metaal eerst in een epoxyprimer o.i.d. gaat? Of breng je die autoplamuur gewoon aan op kaal staal? Wat voor plamuur word daar doorgaans voor gebruikt...
Zelf ben ik namelijk jachtschilder/spuiter, en ben ik waarschijnlijk iets andere werkwijzes gewend. Bij ons is normaal eerst epoxyprimer te spuiten ter bescherming. Daarna plamuren met expoxyplamuur net zo lang tot het strak is en uitplanken met 80/120. Dan een highbuildprimer (soort spuitplamuur denk ik) en uitplanken met 150/220. Finishprimer erover en uitplanken met 240/320 en in de voorlak. Die schuren met 320/400 en dan aflak (bij metallic tot 600). Erg bewerkelijk, maar mooi resultaat . Zijn ook hele andere oppervlakten dan een auto natuurlijk, maar vroeg me af hoe groot het verschil in werkwijze werkelijk zou zijn...
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote