Thread: TIKI MADness
View Single Post
  #627  
Old 17-02-2010, 18:55
larsje's Avatar
larsje larsje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 376
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Als bij alle 4 de cilinders de uitlaatgassen er tegelijkertijd uit komen dan is ongelijke lengte beter (dit krijg je alleen toch niet lekker berekend).

Het mooiste is natuurlijk als er elke 180 (4 cilinder 4 slag) graden die de motor maakt er een "wolkje" bij de turbo aan komt. Dan blijft deze het constants aangedreven. En treden er dus geen dipjes of zeer onregelmatige versnellingen bij het schoepenwiel op maar evengoed ook aan de krukas.


juist wat je zegt, als bij alle 4 de cilinder de uitlaatgassen er tegelijkertijd uitkomen...

dan zou je ze dus juist even lang moeten maken bij een 4cil. 4slag of ben ik nou gek?
aangezien de "pulsen" dan nooit tegelijk aan zouden komen, aangezien er geen cilinders gelijk uitblazen/ontsteken.

en gelijke belasting is een stuk beter voor de schoepjes van wisselende.

hoe het in de praktijk hiermee zit weet ik niet, maar theoretisch zou het zo moeten gaan.
__________________
Groetjes, Larsje



qoute fifth gear: "The tires seem to be made by nobody..." "Thats what sidewalls are for, a little bit extra rubber when you need it."
Reply With Quote