View Single Post
  #29  
Old 06-11-2004, 17:01
richardcabriogti's Avatar
richardcabriogti richardcabriogti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2004
Posts: 24
Default

oke motorbouwer
hier komt het verhaal voor de handige doe het zelver
al je motorsteunen zoals die op je 1.5 motor zitten deze versies moet je hebben in 1.8 gti versies anders kom niet ver
de aluminium steun aan de achterzijde van de 16v motor aan de distrubutie zijde er af halen en weg gooien
distrubutie kap er afhalen met de riem en de ijzeren plaat
op deze plek zie vier gaten hierop monteer monteer je de motorsteun daarna alles terugbouwen
aan de voorkant zit de goeie motorsteun al
aan de bak zijde hiervan sloop alleen de steun eraf de schakelarm laat je zitten
op de plaats waar de steun heeft gezeten monteer je nu een steun van een golf1 5 bak
het uitlaatspruituk kun je gewoon laten zitten
het schakelmechaniek wat in je golf zit hiervan vervang je het armpje waar door midden van een stangetje naar je schakelarm gaat
dit armpje vervang je door die van een golf 2
aan de uitlaat van de 16v zit de voorbocht
net na het flexdeel 5 cm slijp de bocht eraf die normaal naar de onderkant van de auto gaat
je motor kun je er nu in monteren
DOE DIT VIA DE ONDERKANT hiermee voorkom je beschadigingen aan het lakwerk en een kromme accuplaat
als nu de motor er in zit zul je merken dat het armpje van het schakelgedeelte nu net onder het flex deel doorloopt van de uitlaat een golf 1 arm knalt er nl tegenaan
zaag nu van de oude uitlaat de plaat er af met de 6 gaten
en maak deze uitlaat op lengte zodat hij tegen het flex deel aanpast van de 16v
en las hem vast
van het luchtfilterhuis als deze aan de passagieskant zit
zaag je de helft van de onderkant af en monteer je de rest met schroeven vast aan het chassis nu past nl je spinnekop ook onder de motorkap
dit zijn de moelijkheden die kunt tegen komen bij de inbouw van een 16v in een golf 2
Reply With Quote