View Single Post
  #30  
Old 06-02-2010, 22:05
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
Daar wou ik het in eerste instantie nog niet persé over hebben, maar heb net gekeken op rdw.nl, en volgens die site had deze auto zijn eerste toelating de 30e juni 1976, dus zou het 3e cijfer van z'n chassisnummer een 6 moeten zijn (176), als dat het geval is betekent het dat het nog een GTI is van modeljaar 1976, m.a.w. een échte 76er dus, een van de eerste uit de produktie dus, zijn alleen maar geproduceerd in juni '76!

Vanaf augustus 1976 begon al het 77er modeljaar, daarvan is het derde cijfer een 7 (177), die zijn dus al geen "echte" 76ers meer, maar dat maakt die vroege "77ers" in de huidige tijd ook al niet veel minder bijzonder ;-)

Wat de auto in de adv. nog eens betreft, is gewoon jammer dat alleen nog maar 't interieur nog origineel is, maar dat zorgt er wel voor dat die auto in deze toestand *kuch* zo "goedkoop" is (what's in name? bijna 8000,- pleuros !) in volledig originele toestand, en dan ook nog in goede (dus roest en schadevrije) toestand, zou die haast het dubbele waard zijn.

Edit.: en wat nog een detail betreft dat het wellicht een vroege GTI betreft, in de waterbak dat plaatwerk onder de vooruit (in de waterbak dus) was bij latere auto's anders, maar dat geldt voor alle vroege Golfje's, heeft dus niet alleen wat met 'n vroege GTI te maken.


geweldig wat een kennis

Nooit bij stil gestaan dat er zoveel te doen is om in dit geval een paar maanden, bouwjaar of modeljaar weet ik ook van huidige modellen loopt altijd een beetje raar, wist alleen niet dat er maar zo weinig 76er Gti's waren

nogmaals, dank voor je input en het delen van je kennis

Huibert
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family