Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
tis in ieder geval geen gti dashboard zo te zien..
|
Het is wél een GTI dashboard, GTI's vanaf '76 tot en met '80 hadden dit, dat op die foto van jou was pas vanaf augustus '80 (=begin modeljaar '81), en dan hoeft het nog niet persé van 'n GTI te zijn, maar b.v. ook de GTD's hadden dat.
Quote:
en hij heeft ook een sleepoog aan de voorkant dus wat mij betreft geen 76er.
|
Dat klopt, maar misschien heeft die wagen ooit eens een nieuw frontpaneel gekregen i.v.m. schade...
Quote:
en hij mist ook wat gti details zoals a stijl kappen achterklep sticker en spoiler.
|
Dus a-stijlkappen zijn typische GTI details? Wat dacht je van de GTD, daar zaten ze ook op, of van de Formel E modellen wat die a stijlkapjes ook hadden... en sowieso, GTI's met a stijlkapjes waren pas vanaf augustus '81 (= begin '82er modeljaar).
Zwarte GTI's hadden nooit een achterklep sticker, heeft ook weinig zin, me dunkt (zilverkleurige achterklepstickers waren er niet)... een spoiler (je bedoelt achteren?) had geen een GTI ooit vanaf de fabriek.
In '76 kon men als men een GTI bestelde maar kiezen uit 2 kleuren, nl. diamant zilver of marsrood. Zwart kwam pas vanaf ergens in 1978, en 'n 16V was nooit origineel in 'n Golf 1.
Edit. de wagen heeft buiten het feit dat de stoelen dus van 'n 76er zijn, ook onder de motorkap een paar vroege details, zoals dat oude ruitensproeierreservoir, en die "diagnose stecker" (sorry, weet effe niet de NL benaming) op de veerpoot, die erop duiden dat deze auto misschien daadwerkelijk in '76 was geproduceerd, maar van de andere kant, dat laat zich allemaal natuurlijk makkelijk overzetten op 'n donor carosserie.
Quote:
Originally Posted by Cabrio-Addict
en de velgen, zijn dat Lenso imi's of is dat wel the real deal?
|
![Rolleyes](http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
dat zou het laatste zijn waar ik me druk over zou maken als ik voor 'n 76er GTI ging kijken...