View Single Post
  #15  
Old 28-01-2010, 19:22
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Heb de vraagbaak gevonden

Bij het DEmonteren mag de krukas niet in BDP staan !!

daarin staat bij het monteren:

-Draai nokkenas zo dat het merkteken gelijk valt aan de rand van de cilinderkop.
dit merkteken zou de binnenste zijn en dan naar de voorzijde van het blok moeten
wijzen.

-Zet de krukas in BDP (merkteken vliegwiel) en monteer de v-snaarpoelie
op de krukas met 1 bout. Hierbij moet je op de inbouwstand letten, want
de v-snaarpoelie heeft een uitsparing en de tandriempoelie heeft een uitsteeksel

-Draai de hulpaspoelie zo dat het merkteken samenvalt met het merkteken op de
v-snaarpoelie van de krukas

-plaats de tandriem en span met de spanrol door deze rechtsom te draaien, riem moet nog 90 graden gedraait kunnen worden met duim en wijsvinger.

Controleer de vrijloop van het blok door het blok 2 maal rond te draaien via de krukas bout. Ook alle merktekens controleren na het 2 keer ronddraaien.

dus nooit starten als je het niet zeker bent !!... het zijn namelijk geen "vrijloop" blokken, als je het verkeerd doet zitten je kleppen vast in je zuiger. (heb ik 1 keer gehad op de snelweg in duitsland :P )
Reply With Quote