View Single Post
Old 22-01-2010, 19:21
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by martiepartie
waarom zou je zoiets op een straatauto willen? Net als die massieve alu motorsteunen?

Het geeft alle trillingen en stoten 1 op 1 door aan de carrosserie en je hebt er weinig voordeel van. Polyurethane bussen dempen de trillingen nog enigzins én zijn stugger. Gulden middenweg lijkt mij?

EDIT; Dat je de bussen die normaal flink onder spanning staan door een flinke verlaging vervangt door deze lagers kan ik me voorstellen, maar je alle (rubberen) bussen vervangen door dit soort spul

Die poly bussen zijn voor enkele plaatsen in de auto een oplossing, maar op andere plekken werken ze totaal niet. De metalen bus die in de poly bus zit, gaat na verloop van tijd op de poly bus inslijten, waardoor de perspassing opeens wel heel erg los komt te zitten. Dit is niet iets van enkele jaren, maar van enkele maanden of zelfs enkele weken.

Dit wist ik ook niet tot ik de links hierboven er even op nagelezen heb, en zelf ook wat onderzocht heb.

Die spherische bussen gaan op sommige plaatsen prima werken, ook voor straatgebruik. Ze vergen nauwelijks onderhoud,en hebben een veel langere levensduur dan de andere oplossingen.

Ik wilde eigenlijk niet verder gaan dan de stuurkogels en draagarmen van spherische lagers te voorzien. De rest van de auto kan met poly en oem bussen worden gelagerd.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote