Update:
De Golf staat mooi droog in de garage opgeborgen.
Het interieur ligt er weer volledig uit, Ik was begonnen met de elektriciteit. Maar nu is het echt te koud.
Er was een losse draad getrokken naar de benzine pomp dwars van de zekeringkast door de auto. Deze wil ik proper weg gewerkt hebben en
ik zit met storingen op de achter en voorlichten. En daarbij kwam nog ééns dat de benzine meter het enkel doet als hij daar zin in heeft..
Reden genoeg om alles er maar weer eens uit te halen leek me
En de rolkooi mag er eindelijk ook wel in.
De 14" Tramont velgen zijn verkocht. En staan nu onder een 5deurs polo type 1
Ikzelf ben begonnen met het opmaken van BBS e30 velgen 15" 7j.
De randen ben ik aan het opblinken en de harten worden goudkleurig gespoten.( wat een werk
heb het even opgegeven maar zit al in de helft. Nog 2 te gaan :tongue
Hier komen semi-slickers (Toyo R888 of R1R's) op en zijn enkel voor "speciale" dagen. Zoals een dag op Zolder voor m'n circuit licentie bv. daar zit ook een vrije sessie bij in.
En dan zit je op het internet 2dehands site's aan het afspeuren en dan kom je weer iets anders tegen natuurlijk..
Love @ first sight -> RH cup velgen met een zwart hart en gepolijste dikke randen (ET25 7j 15") Heb deze velgen ook in het wit op
mijn ex Civic Eg gehad EN ik blijf ze G**L vinden.
Ik hoop dat de Et vooraan meevalt zonder getrokken banden ivm aanlopen.
Ik zit aan de Rainsport 2 of toyo T1R te denken in 195 45 r15 , maar blijft twijfelen. Het profiel van de T1R is dik maar heb er geen ervaring mee. Heb wel op de Riansport 1's gereden op de Tramont velgen en was daar heel heel tevreden over. Zoveel grip in de bochten, ze heb ben me geen één keer in de steek gelaten.
T'is winter en je zit te dromen en naar onderdelen te zoeken omdat het buiten toch te koud is om iets aan de auto te doen.
Een lijstje van wat binnen is gekomen;
- Een OMP lower strut brace
- EBC Red Stuff Ceramic remblokken voor op de 239mm GTI schijven vooraan
- VDO Oliedruk sensor en de nodige meters; oliedruk, olietemperatuur, volt-meter, toerenteller en watertemperatuur.
- Vraagbaak golf/jetta/scirocco type 1 , kluwer auto specials golf mk1, vraagbaak Golf 2
- 2 gaskleppen van 16v motor gepolijst en geflowed.
- vw voorgrill met 2 verstralers van Hella
- vw origineel 14" gti staal met de plastieken centerkappen
- En flink wat km's gedaan voor 4 gti wielkastverbreders, de links achter bleek gescheurd te zijn maar die heb ik ondertussen 2dehands gevonden op een mk1 onderdelen site. de verbreders zijn al eens gespoten en verdienen zeker aandacht, maar ik ben er zeer tevreden mee. Ze waren nog moeilijk te vinden.
Alles ligt mooi in de kast te wachten op beter weer
De zoektocht naar een goed blok voor in de golf heeft nog niet veel opgeleverd, De Kr die ik heb liggen blijft daar ook liggen denk ik.
Wil er liever goed werk van maken zodat ik achteraf zeker geen spijt heb dat ik niet meer vermogen heb genomen.
Ik heb een tijdje achter een 2.0l weber blok aangezeten en ik zou het blok kunnen zien draaien bij een bedrijf op de testbank. Maar altijd kwam er wel iets tussen bij die man, dus afgehaakt.
Nu zit ik achter een G60 blok maar die jongen verkoopt het blok pas als hij zeker is dat de volledige wagen in onderdelen weg geraakt.. weer wachten dus!
Heb al dikwijls op de Bolku site zitten kijken en waarschijnlijk komt er gewoon een dag dat ik het zoeken beu ben en me daar een plug and play blok koop als het zo verder gaat. Heb al naar verschillende bedrijven gemailt om de Kr te bewerken die ik heb liggen. maar om aan +150 pk te komen schrikken hun prijzen mij enorm af :s
Als ik men gevoel zou volgen en niet aan centen denk, zou ik zeker voor g60 of turbo gaan. Ik hou wel van die PTCCCHHHH ! Sinds ik eens met een Subaru STI heb meegereden betrappen ze me er geregeld op dat ik aan het PTCCHH'en ben in mijn droom/slaap. Lang leven de Blow off valve
De uitlaatlijn was lek na veel schuren onderaan in de bocht. Men broer heeft die op school weer helemaal opgelast. En heeft er een extra dik plaatje op gelast, zo kon ik weer wel ff tegen zei hij
Toch weer 2 dagen mee zoet geweest na het werk; nieuwe rubbers en klemmen eronder en alles klonk weer mooi racy
Bastuck inox uitlaatlijn 63mm
Groeten Shon !