View Single Post
  #27  
Old 13-01-2010, 21:35
neoninside neoninside is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 302
Send a message via MSN to neoninside
Default

Condensator heeft alleen nut als je met flinke vermogen gaat werken of een stroom slurpende versterker omdat het van een of ander merk is die alleen maar een batterij aan FETs gebruikt voor het vermogen in plaats van een goede stabiele voeding te bouwen voor maar een paar FETs

De beste oplossing is een goede yellowtop accu (of eventueel ander merk gell accu)
Ik heb zelf enorm goede ervaringen met optima
En goede dikke kabels En vergeet ook niet de kabel van de massa die van het chaisis naar de accupool gaat te verbeteren door er een extra (lees net zodik als de plus) kabel bij te plaatsen
Anders heeft die dikke plus kabel ook geen nut
Het staat of valt bij de zwakste schakel

Ik heb zelf heel lang goed gedraaid met een optima yellowtop accu
icm:
Hifonics hercules 1500 watt RMS draaiende op 1 ohm
Hifonics Olympus 4 x 150 watt RMS draaiende op 4 ohm

Maar een condensator kan wel helpen in combinatie met een normal accu omdat deze gewoonweg de stroom pieken niet kan leveren die worden dan aangevuld met een condensator als de versterker te kort kom en de wat goedkopere versterkers hebben dit nodig.. believe me
Maar soms red je het niet met een condensator omdat hij zo snel weer leeg getrokken word dat hij de kans niet krijgt om weer bij te laden waardoor hij zoveel mogenlijk uit je accu gaat proberen te trekken
wat weer resulteerd in een snel aftakelende accu wat weer boordspannings pieken kan veroorzaken in je boordspanning omdat je spannings regelaar dit niet snel genoeg kan verwerken met alle gevolgen van dien

Een gell accu kan dit wel snel opvangen en vele malen beter dan de makkelijke oplossing en te kiezen voor een condensator

Maar goed zo heeft iedereen een beetje zijn of haar theorie over
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping
Audi A4 B6 avant 1.8 20vt
Reply With Quote