View Single Post
  #2  
Old 13-01-2010, 16:16
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

een 1.3 is zuinig (mits goed onderhouden). In de stad moet je de 1:14 wel kunnen halen, snelweggebruik kan zuiniger. Hangt vooral van je enthousiasme af

Motorisch is er niet zoveel op aan te merken. Als de boekjes er bij zijn; check even of de motor al een keer een nieuwe distributieriem gehad heeft.
*Het enige punt is de koppakking, die wil wel eens lek zijn bij een 1.3'tje. Vieze witte slurrie onder de oliedop en/of onder de dop van het expansievat van de koelvloeistof wijzen hier op.
*Een ander herkenningspunt kan zijn dat de motor ter hoogte van de dynamo flink olie-ig kan zijn, dan is de koppakking vaak ook niet best meer.

Qua carrosserie een paar puntjes:
*Accubak rot/roestig (haal accu er even uit en controleer, als de bijrijdersmat binnenin al nat is, is het een accuwak ipv accubak )
*Vulhals aan de binnenkant van de achterwielkast (kant van tankklepje) is vaak rot. Controleer dit door te kijken of er veel vuil/zand/modder zit, haal dit weg (even naar de wasbox met hoge druk bijv.) en ruik/kijk of er benzine lekt. Een tank is niet duur, laten vervangen kan duur zijn.
*Kriksteunen voor en achter; voorzijde zit op vooraan de bodem, ter hoogte van de voetenruimte. Prik hier voorzichtig in met een sleutel/schroevendraaier. Achter; ter hoogte van de achterasscharnierpunten. Vooral aan de kant van de tank wil dit wel eens rotten (lekke tank, benzine lost alles op en het gaat roesten).

Ik heb al 9 polo's gehad, altijd voor weinig geld en veel plezier van gehad. Voor 200,- mag je niet veel verwachten, maar je treft er ook een hoop aan die je nog jaren kunt gebruiken.

Succes!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote