Sticker in de kofferbak hadden de modellen met kleine achterlichten niet, maar er zit/zat bij deze wel iets achter 't dash met codes daarop:
klik!
Maar die GLS van jou, zoals die erbij staat, is compleet zo in '79 van de band gerold (m.u.v. die "luxaflex" dan).
O.a. die verchroomde wieldoppen, bronze getint glas, deurbkleding tot helemaal bovenaan (dus geen onbekleed stukje staal onder de ruit), chromebiezen in de raamrubbers, chroom"kleurige" lijsten om de grille, chrome strips aan de dorpels, van binnenuit verstelbare buitenspiegel aan bestuurderskant, dat zat allemaal standaard vanaf de fabriek op 'n GL(S)/(D), aan deze auto van jou klopt dus alles, je hoeft je geen zorgen te maken.
Maar w.b.t. "opties", 'n GL(S)(of "D" achter GL in geval van 'n GL met dieselblok) was de meest luxe uitvoering van de Golf 1 (dit is onafhankelijk van de motor), enige verschil, bij de modellen met 1100cc (GL) zat er 'n grote tijdklok in 't dashboard, de modellen met 1500cc benzinemotor (GLS) hadden daar 'n toerenteller. (Bij GL
D weet ik niet)
Enigste opties wat zullen zijn geweest is 't schuifdak, mijn 79er GL (zie m'n vorige reply) had geen, de jouwe dus wel, en automatic bij de modellen met 1500cc benzineblok (Golfje's Diesel met kleine achterlichten, met 1500 dieselblok dus, waren net als bij de 1100 nooit met automatic) en 2 deuren extra. Zijknippers zal er bij de jouwe naderhand zijn opgezet.
Koplampsproeiers hadden de GL(S)/(D) overigens in 1979 nog niet (als je dat graag wou weten), dat kwam pas m.i.v. de modellen met brede achterlichten (vanaf augustus '80= '81er modeljaar). Of misschien zelf's nog 'n jaar daarna, met ingang van mj. '82 dus, maar dat weet ik niet helemaal zeker, wat ik wel zeker weet is dat toen de letter "S" (of "D" dus in geval van diesel)achter "GL" verviel in 't geval van 'n auto met 1500cc benzineblok, en toen kwamen er ook de typeringen "C" (voorheen standaard of "S" in het geval van met 1500cc benzinemotor of "D" in geval met dieselmotor) en "CL" (voorheen "L(S)/(D)" )
Maar je kunt ook nog 'ns voor navraag met vermelding van het
volledige chassisnummer even (in duits of engels) 'n mail sturen naar
history@volkswagen.de
Dat is de afd. van VW wat zich met historische auto's van hun merk bezighoudt, hun dienst is gratis!
Hebben overigens al meerderen hier op mijn aanraden contact mee opgenomen