View Single Post
  #12  
Old 08-01-2010, 22:25
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,866
Default

Quote:
Originally Posted by fabbi
maar hoe zit het dan met die tegenbewijsregeling???
Het is juist de bedoeling dat je met de schade wagen naar douane gaat MET schade om zodoende een andere berekening voor de BPM toe te passen..

daarna ga je repareren en de keuring doen lijkt me??

Wie heeft er een link of iets dergelijks waar het HEEL GOED beschreven staat.. in plaats van horen zeggen verhalen enz enz..


De tegenbewijsregeling is in het geval van Pieter niet van toepassing. De Douane stelt pas een BPM bedrag op als het voertuig is goedgekeurd door het RDW en dat hebben ze in Pieter zijn geval gedaan. Als hij nu de BPM voldoet krijgt hij zijn definitieve kenteken toegestuurd. Hij hoeft dan enkel een APK uit te voeren om het voertuig street-legal te krijgen.

Pieter had echter wel de tegenbewijsregeling in zijn voordeel kunnen gebruiken. De tegenbewijsregeling stelt namelijk dat je een bewijs in mag brengen dat de auto minder waard is dan de dagwaarde zoals deze is opgesteld in de tabellen van de douane. Concreet betekent dat, dat er een beëdigd taxateur de waarde van de auto moet bepalen in beschadigde toestand. De douane zal de waarde vastgesteld door de taxateur overnemen voor de BPM bepaling. In dit geval heeft de douane hier waarschijnlijk zelf een inschatting van gemaakt.
__________________
Reply With Quote