Een vriend van mij verkoopt z'n 81'er Transporter T3 pick-up met 1600 diesel motor. Auto is goed gebruikt en start met dit weer niet op eigen kracht (ik denk gloeibougies)..
Nu heeft ie 'm te koop aangeboden aan mij. Net voorzien van APK, niet dat dat veel waarde voor mij heeft maargoed
Ik weet zelf nog niet of ik 'm wil kopen, maar ben een beetje naar mogelijkheden aan het kijken mbt een andere motor.
Zelf had ik het idee om een 1900TD (AAZ bijvoorbeeld) in te bouwen, tesamen met de MB Sprinter IC die nog op de plank ligt. Tegelijk vraag ik me af of er ruimte is om deze IC in te bouwen, en kan de motor z'n warmte kwijt? Bij een 1900D heb ik gezien dat deze best goed in te bouwen is en de temperatuur goed blijft. Gaat dit ook op voor 1900TD motoren (liefste nog ligt geschroefd)?
Qua uitlaat had ik een open (side)pijp in gedachte... Als Scania monteur moet dat gewoon
Als laatste; de prijs... Wat zijn normale prijzen voor die auto's? Ze staan ook voor 5000 euro te koop, en deze is ook nog lang niet in concours staat
Voor mij is het gewoon een werk- en sleurhok.