View Single Post
Old 05-01-2010, 16:55
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by arnout99cc
Blijft de vraag wanneer de nieuwe type sloten erop zijn gekomen? Is dit op hetzelfde moment geweest?

Ik heb net 'ns effe gekeken in m'n "Het Golf GTI boek" van Etzold/Lewandowski, daarin staat onder "modelveranderingen van 1976 tot 1983" dat bij modeljaar 1978 is veranderd, dat van de jouwe dus:
Quote:
Deursloten en achterklepslot versterkt.

Is dus volgens dat boek niet op hetzelfde moment geweest, maar al 'n jaar eerder.

Ook wat de deurscharnieren betreft heb ik overigens uit dat boek dat dit met ingang vanaf mj. 1979 was.

Volgens mij is de deur onder de tweede volkswarenhaus link aan het scharnier te zien een vanaf modeljaar 1979 (vanaf aug. 78), dat is anders als bij de jouwe, maar de bevestigingspunten van de sloten zijn hetzelfde als je goed kijkt.

Dus dan klopt 't wat in dat boek staat, en vergist volkswarenhaus zich in de modeljaren.

Kort samengevat: vanaf mj. 78 andere sloten: klopt, vanaf modeljaar 79 andere scharnieren: klopt ook, dus is er niks exotisch/vreemds aan jouw deuren.

Edit.: dan is de deur in de 2e link dus vanaf mj. 79 (en die in de eerste link tot aug. 77, t/m mj. 77 dus).

Maar zo met die oude scharnieren en latere sloten zoals bij die van jou was dus maar een modeljaar, dus misschien toch wel exotisch maar het hoort dus wel zo bij jou auto.
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote