View Single Post
  #379  
Old 05-01-2010, 00:18
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Koop ze natuurlijk niet omdat ze er alleen leuk uitzien

-Je draagarmen zijn opgehangen in uniballs, dus geen rubber flexibele verbindingen meer, daardoor heb je veel meer scherpte in je besturing en reageert deze sneller (zeg maar de overtreffende trap van poly bussen).

-In dit geval worden de draagarmen door die pin op foto 2 weer horizontaal gezet bij een flinke verlaging, hierdoor ligt je rolcentrum weer zo goed als op zijn originele plek, hierdoor verklein je je rolarm en daarmee je rolmoment

-De stuurarmen die omgekeerd gemonteerd worden (+ een spacer en ook weer een unibal) zijn nodig als je je draagarmen op deze manier weer op hun ori positie terug zet, hier door komt de stuurarm namelijk ook weer horizontaler te staan, dit is belangrijk omdat je anders behoorlijk last van bumpsteer krijgt. (bij bumpsteer draaien ze dan beide niet meer om 1 fictief punt) klikje

-ze zijn lichter, (echter niet zoveel) en dat is vooral gunstig omdat het onafgeveerd gewicht is.


Heel mooie dat je met dit spul de boel dicht tegen het wegdek kan leggen en toch terug naar de originele stuurinrichting kan gaan...je baanligging zal optimaal zijn...

Ik denk dat je zo het gevoel gaat hebben van in een kart te zitten

Hoe zit het eigenlijk met het blok?
Komt deze ongeveer op de originele plaats te liggen of ga je hier ook proberen wat winst uit te halen...
Het blok slechts een paar centimeter verder naar het middelpunt leggen is namelijk al genoeg om een serieus resultaat te hebben.

Denk maar aan die manne in de rallycross, van die lange volvo's. Als je de kap open trekt is er de eerste meter niets te zien, vervolgens het motorblok dat tot tegen het schutbord aan wordt gelegd.

Verder zeer mooie project!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote