04-01-2010, 00:08
|
|
Volksforum Crew - Gijsmans
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
|
|
Quote:
Originally Posted by gertvwkg
dank Dennis, maar VW zegt...dat dit onderdeel ok is (geen foutmeldingen enzo), maar het verhaal gaat nu verder:
Na een paar grote ritten door NL, was het ineens gebeurd, nog een paar plofjes bij starten en doorstarten hielp niet meer.
De off VW monteur, kon geen fouten ontdekken tijdens uitlezen, en heeft daarna de opvoerpomp, filter en leidingen (doorblazen) gecontroleerd, alles ok. daarna de pompverstuivers doorgemeten, ok. vervolgens alle zekeringen, relais en contacten, ook ok!
Na 3u voor de deur sleutelen, wordt de passat 4 of 5 jan opgehaald door de VW garage. Het wordt een hele uitdaging werd gezegd..... Heeft iemand nog de gouden tip........
dank, fam de haas en passat TDI/ATJ
|
Allereerst apart dat ze eerst de verstuivers, filters, opvoerpomp etc gaan controleren en als een van de laatste dingen de zekeringen en relais... goed, dat terzijde
Wanneer is er voor het laatst onderhoud uitgevoerd? En dan bedoel ik met name het vervangen van de brandstof filter? Zeker met het koude weer van afgelopen tijd kan het zijn dat je diesel is gaan vlokken, waardoor je brandstoffilter grotendeels dicht zit.
Het bovenstaande lijkt me eerlijk gezegt sterk dat dat aan de hand is aangezien de auto bij de VW (dealer?) is geweest... Maar het kan nog steeds (ook bij dealers word wel eens geprutst )
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
|