Ik wil hem hier toch graag even voorstellen
Deze auto heb ik ergens in 2007 gekocht via marktplaats. Op het eerste gezicht een ontzettend geinige auto, maar hij had wel z'n slechte punten. Om er echt weer een mooie auto van te maken moest er wel veel aan gebeuren.
Wegens tijdgebrek heb ik hem toen eerst maar gestald, en daar heeft hij 1,5 jaar gestaan.
Een vriend vertelde me dat het hem er tof leek om mee toen aan de Carbagerun, een rally van 4000km door Europa in 5 dagen van Hardenberg naar Monaco. Of ik zin had om mee te gaan. Hell yeah!
We hadden alleen nog geen geschikte auto... dus besloot ik om de jetta maar weer eens van stal te halen
Met behulp van z'n grote broer zat er al vrij snel weer leven in:
Daarna de auto een grote beurt gegeven:
- Motorisch: nieuwe vloeistoffen, riemen en filters
- Waterpomp vervangen
- Nieuwe accu
- Stroomverdeler lekte, dus deze gerepareerd
- Nieuwe bougies, kabels, contactpunten enz.
- Remmen rondom nieuw en vervangen door VWII remmen
- Flexibele remleidingen vervangen
- Benzinetank uitgespoeld
Heel veel ellende later was hij eindelijk klaar. Maar voor de rally moest hij eigenlijk nog wat opgeleukt worden... De auto was een stuk slechter dan ik in eerste instantie verwacht had, dat was eigenlijk best wel een tegenvaller. Dus ik had zoiets van 'f*ck het maar', we gaan voor de rat-stijl
Allereerst hebben we de benzinevulopening aangepakt, deze was stokverrot.
Ik heb over de oude opening een ring gelast, met daar bovenop een gedeelte van de vulopening van een oude legertruck
Mn broertje had voor deze legertruck nog een pot verf staan die ik wel mocht gebruiken... Ik heb de hele auto geschuurd en ben met de kwast en roller aan de gang gegaan:
Dit hele feestje heeft me een dikke maand gekost en toen was het zover! De Carbagerun moest gereden worden! De grote vraag was natuurlijk hoe de jetta zich ging houden na 1,5 stil gestaan te hebben... We hebben 1 probleem gehad: op een ochtend startte de auto niet omdat de contactpunten verlopen waren. Voor de rest helemaal niks
Een paar foto's van de rit:
De jetta beviel eigenlijk hartstikke goed! Hij heeft me tot nu toe 1x laten staan omdat ik de contactpunten niet op tijd had bijgesteld. Maar voor de rest is het altijd starten en lopen
Op het moment gebruik hem als winterauto. De audi 100 staat in de stalling en m'n golf 1 diesel staat hier achter het huis onder een zeil.
Na de vakantie nog de volgende aanpassingen gedaan:
- Verlagingsset
- Compleet nieuwe uitlaat
- Gele H4 pitten + gele mistlampen
- De rode striping doorgetrokken over de achterkant
- De 'Death-proof' doodskoppen toch maar overgeschilderd
En binnenkort wil ik hem ombouwen naar elektronische ontsteking.
Zoals ie er nu bij staat:
En nog een stille getuige van de vakantie:
Ik moet eerlijk zeggen dat dit toch wel de stoerste bak is die ik tot nu toe heb gehad. Zuinig hoef ik er toch niet op te zijn aangezien ik de keus heb gemaakt voor rat-stijl. En deze auto heeft echt een hoge fun-factor, hij ligt strak op de weg en rijdt onzettend fijn. En altijd gezichten van mensen die hem óf ontzettend tof vinden óf ontzettend fout
.