25-10-2004, 19:53
|
|
Volksforum Crew - Elekit
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
|
|
Het is meestal de temperatuurszekering. Zit achterop het aansluitblokje van de blazer die idd rechts onder je dashboard zit. Clipje aan de onderzijde eraf, dan kleine slag draaien en je hebt em in de hand.
Als je de stekker eraf hebt, kun je dat plaatje waar de connector op zit, eruit halen. Aan de achterzijde daarvan zit tussen 2 contacten een zilver busje met aan 1 kant een wit stukje, dat is de temperatuurszekering. De waarde hiervan is 85 graden als ik me niet vergis. Ga naar de electronica speciaalzaak en vraag hierom. 99,9% zeker weten dat ze em hebben liggen.
De oorzaak dat deze stuk gaat is dat iedereen altijd rond rijdt met de blazer aan op stand 1, let er maar eens op. Op een gegeven moment gaat de motor slijten, deze gaat vervolgens zwaarder lopen, trekt meer stroom en hoppakee temp. zekering stuk.
Een enkele keer wil het nog wel eens voorkomen dat de grote weerstand erachter stuk is, maar ik kan me daar eigenlijk maar een enkel of 2 gevallen van herinneren
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
|