Update 4
Helaas weinig kunnen doen zaterdag ... ik had wat 'klanten' voor diverse spulletjes (en auto's) hier op de zaak.
Maar vandaag (maandag de 25e) stond de spuiter al om 10:00 voor mijn neus met de vers gespoten delen.
"zet maar ff bij de auto neer,ik ruim het vanavond wel op ..."
Het ziet er allemaal weer erg fris en netjes uit,ook van dichtbij !!
Vanavond is het plan om de auto ook achter op kriksteunen te plaatsen,en dan de remmen
(met name de trommels en flenzen) te veranderen naar Porsche steek.
Ook moeten er achter nog wat remleidingen weggeknipt worden waar ik vorige week niet aan toekwam.
Voorts wordt ook de motorruimte van overtollige bedrading ontdaan,en wordt er vast een 12V startmotor
aan de versnellingsbak gehangen.
Ook de spanningsregelaar wordt vervangen door een 12V exemplaar.
Voorts trek ik nog een extra kabelboompje voor toekomstige accessoires, zoals een toerenteller,oliedruk/
temperatuur meter en een cilinderkoptemp.meter,dit ivm de toekomstige type4 met injectie die erin 'moet'
(ik zit nog heel ff in twijfel of ik ook niet gelijk de IRS ombouw zal doen,nu ik toch op slopershoogte ben :? )
Quote:
Originally Posted by polopower
Wat ik begrepen heb:
-Met fosfateren los je de lak niet op, dus altijd blank matriaal aanleveren.
|
Klopt helemaal ... het kan wel,maar de delen moeten dan (te) lang in het fosforbad liggen.
Beter is eerst ontlakken ... doe ik volgende keer ook
Quote:
-fosfateren lost roest niet op* maar zorgt voor bescherming tegen roest.
|
Ze hebben (naar nu blijkt) bij mij ook een combinatie van ontroesten en fosfateren gedaan.
Quote:
-Wagens gebouwd na begin 90-er jaren werden vanaf fabriek verzinkt, nog betere roestprotectie.
|
koud verzinken was mogelijk geweest ... bij warm verzinken (wat beter is) ontstaat er echter teveel vervorming
in het oude plaatwerk.
Alleen vereist zink weer een specifieke grondlak.
Quote:
-Gesfosfateerd plaatwerk is niet te lassen.
|
Hoeft gelukkig ook niet !!!!