Dag allen!
Ik ben Ivo, 18 jaar, woonachtend in Den Hoorn (bij Delft) en nu nog eindexamen-scholier (6 gymnasium). Op 13 november ben ik 18 geworden en ben ik meteen begonnen met rijlessen, 2,5 week en 12 uur rijles later
![Big Grin](http://volksforum.com/forum/images/smilies/biggrin.gif)
heb ik op 30 november m'n papiertje in ontvangst mogen nemen
Een foto met m'n instructeur. Ontzettend blij mee natuurlijk, en meteen veel gereden in m'n vaders Corolla. Maar het begon al snel te kriebelen en toch naar een brik op zoek op marktplaats, zocht iets rond de 400 euro en na niet zo lang zoeken iets gevonden: een witte 2 deurs Jetta uit 1990.
- 125000 op de teller
- APK tot november 2010!
- 1.3 CL
- Aandachtspunten APK keuringsrapport:
// remslangen licht uitgedroogd
// 2 voorste banden tussen 1.6 en 2.5mm profiel
Naar Soest gereden (100 km verderop), een proefritje gemaakt en 'em gekocht voor 't torenhoge bedrag van
350 euro! Trots als een pauw natuurlijk teruggereden die 100 km, en dat heeft 'ie fantastisch volgehouden ondanks de ellenlange file die dag. Radio kreeg ik erbij, kon ik direct gebruiken in de file. Thuis flink gewassen, er kwam allemaal drap uit de kieren en naden lopen, teken dat 'ie niet vaak is gewassen..
Eerste indrukken van de auto:
- Stil voor z'n leeftijd!
- Ontzettend traag
- Nog goed in z'n lak
- Alles werkt! Toeter, lampen, (achterruit)verwarming, stoelverstelling en alle knopjes, het doet 't.
- Geen stuurbekrachting = zwaar
Voor de rest vind ik 'em heerlijk rijden voor z'n leeftijd. Ik ben niet van plan veel tijd en geld in deze auto te steken, dus hij blijft zoals hij is. Enige wat er aan is gebeurd:
- Banden voor vervangen met 2 bandjes van de sloop (waar ook al velgen op zaten van een golf 2, vandaar de andere velgen voor als achter, ach.. heb de velgen van de vorige banden nog in de schuur liggen). 40 euro gekost totaal. Was hiermee ook af van 't trekken naar rechts.
- Olie ververst. Die was namelijk pik en pikzwart
M'n pa was zo gul om dit voor me te betalen, kosten: 60 euro.
- Op de sloop een rechterzijstrip gehaald voor 5 euro, die miste ik op m'n auto. Heb nu een 'brede' rechterzijstrip, ziet er niet uit dus. Maar beter dan helemaal geen zijstrip. Mocht iemand een passende 'dunne' zijstrip hebben dan houd ik me aanbevolen.
Heb ook nog Osram Nightbreakers besteld voor 15 euro, lichtopbrengst op dit moment vind ik om te huilen.
Ik ben echt ontzettend blij met m'n aankoop, ondanks dat ik er niet mee naar school ga maar dit ding puur voor de fun heb toch al ruim 300 km mee gereden in 1,5 week. Netjes toch?
Paar foto's:
Zoals hij erbij stond toen ik hem net had:
Toen in de parkeergarage van de Ikea na een wasbeurtje foto's gemaakt:
Meer van deze serie
hier
En dan gisteren toen er pas een beetje sneeuw lag:
Trots
Nog een paar foto's
hier
En tot slot nog 2 foto's van vandaag, ik was m'n Jetta even kwijt
Maar weer gevonden:
Ik heb één klein probleempje en dat is dat ik een licht tjilpend! geluid hoor ergens voorin (volgens mij bij het rechtervoorwiel, weet ik niet zeker) met een regelmatig interval. Bij 30 km/h ongeveer 2 tjilpen per seconde, wanneer ik harder rijd neemt dit toe. Het is geen hard getjilp, de radio komt er makkelijk overheen, maar toch, het is wel een beetje hinderlijk. Wanneer ik een bocht neem wordt het geluid niet harder, een teken dat 't niet de wiellager is. Iemand enig idee wat het wel kan zijn?
Ik wens iedereen hele fijne feestdagen toe en een voorspoedig 2010 toe.