View Single Post
Old 19-12-2009, 16:32
Mikkem's Avatar
Mikkem Mikkem is offline
VW Enthousiast

Goed, vanmiddag met goede moed en een dikke jas aan de slag gegaan. Eerst de kapjes van de speakers op het dash gehaald (dat ging gepaard met veel "oh ja"). Daaronder geheel uitgedroogde en verkleurde breedbandspeakertjes. Ook het materiaal dat moet voorkomen dat er vuil in het speakertje komt was nagenoeg volledig vergaan. Denk dat de rechter uitblaasopening het nu een stuk beter doet, er zat veel van die zooi in de doorgang ;-)

De speakerkabels vond ik eigenlijk nog best dik, en zijn inderdaad zwart / bruin.

De constante plus, geschakelde plus en min waren redelijk eenvoudig te vinden (voor de n00b die ik ben) met een multimeter en dan hield ik nog 2 kabeltjes uit de auto over (blauw/wit en een onbekende kleur). Geen idee waar die voor zijn.

Het werkt in ieder geval prima, komt zelfs nog redelijk fatsoenlijk geluid uit. Zenders worden netjes bewaard, dus heb het blijkbaar echt goed aangesloten.

Krijg alleen de unit niet helemaal in het dash, hij steekt er nog een centimeter uit. Bij de eerste pogingen verdween het geluid ook, dus blijkbaar hadden een paar stekkertjes of draadjes het moeilijk. Na het verplaatsen van wat kabels ging dat beter, maar hij gaat er dus nog niet helemaal in.

De antenne heeft ook nog wat aandacht nodig, die heb ik vorige week ingeschoven voor de wasstraat, maar krijg nu alleen het eerste stukje er uit. Geen idee of hij verder vastgevroren zit of wat anders (heb zelfs nog even gedacht dat 'ie misschien electrisch is, maar dan had 'ie niet uitgeschoven gestaan zonder headunit).

Niettemin is de radio-ontvangst zo ook goed. Bedankt voor de hulp!