View Single Post
  #95  
Old 09-12-2009, 09:01
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Heb gisteravond het 1.6 onderblok helemaal gedemonteerd (zuigers/drijfstangen/krukas/oliepomp) en ik ben er achter waarom dat het oliezoemertje soms af ging

Punt1; carterontluchting zat he-le-maal verstopt met aangekoekte olie (sludge)

Punt2; na demonteren carterpan, zelfde verhaal, allemaal prut onderin de pan én allerlei sludge op de lagerkappen van de krukas..

Punt3; De oliepomp was bedekt met een verbrande olie aanslag/sludge/smurrie , ook het zeefje dat onder de aanvoer zit zat vrijwel dicht.

Ach Ik heb weer wat te doen. Blok gaat volgende week naar een revisiebedrijf waar ie gewassen wordt, net als de oliepomp. Krukas/zuigers zagen er nog goed uit en worden weer hergebruikt.
Met de kerst nieuwe lagerschaaltjes en zuigerveren onder de boom .

Blok heeft totaal geen haast, ik wil er een leuk ding van gaan brouwen. 1.6 met 1.3 kop (hogere compressie), grotere kleppen, afgedraaid vliegwiel en uitgewogen zuigers en drijfstangen.
Ws. moet er een kamertje in de zuigers gefreesd worden, voor de kleppen.

Of er dan motorcarbs op komen of een MPI-van een 1.3GT met grotere injectoren, dat weet ik nog niet. Heb beide compleet liggen, dus dat wordt nog lastig
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote