View Single Post
Old 05-12-2009, 23:27
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

Zo nu even het verhaal van de dag van vandaag,

Deze morgen begonnen met het goed zetten van de lagerkappen van de drijfstangen, nadat gedaan te hebben, heb ik nieuwe olie in het carter gedaan en geprobeert de motor te starten, met eddyvwone en Gino89 samen.
Maar hij wilde niet aangezien de chip in de computer er voor zorgde dat er veel en veels te veel benzine werd in gespoten, waardoor de motor verzoop.
Toen gebelt naar VPC Autosport, en daar kwam de reddende engel even kijken om een uur of 18:00u, maar ja niets te doen dan maar de achterste poten gemonteert van de schroefset, ondertussen kwam ook Shrek nog even met de einser kijken.
Shrek was nog niet weg en Cloontje en de vriendin stonden al naast de auto ook hun konden niet wachten om de motor te horen.
Om 18:00 ongeveer was Bas van VPC bij mij en die keek ernaar en vertelde me dat ik een sensor van de motortemperatuur stuk had en dat ik maar een originele computer moest monteren aangezien de motor nog steeds verzoop.
Die zijn we dan nog gaan halen samen met een nieuwe sensor en een andere luchtmassameter uit voorzorg.

Toen we de nieuwe computer, sensor en luchtmassa meter geplaatst hadden draaiden we aan de sleutel en sloeg de motor direct aan.
Ik natuurlijk helemaal blij hahaha..
Nog een beetje afgesteld zodat deze bleef lopen en toen de motor weer uit gezet.
Morgen eerst even nieuwe olie erin doen aangezien er weer veel benzine in de olie zat, en aangezien dat niet smeert is dat niet zo goed.
Wanneer de olie er morgen in zit kan die rustig blijven lopen.

Wat ik morgen nog moet doen is:

Remmen ontluchten
Schakelmechanisme afstellen
Achterste schokbrekers vast zetten aan de bovenkant.

Test rijden hahaha..(hoop ik)

Gr Ronnie