View Single Post
  #14  
Old 20-10-2004, 09:19
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default update 2

Maandagavond de variant op kriksteunen geplaatst,de remklauwen verwijderd,de remleidigen
weggeknipt (waren nog de orginele) en de hoofdremcilinder eronder vandaan gehaald.
Schijven worden vervangen door 944 naven en schijven en ook de klauwen worden 944,
evenals de hoofdremcilinder.
Voorts worden alle remleidingen vervangen door RVS Aeroquip leidingen met een teflon binnenmantel.



Zoals reeds eerder gemeld kon ik dinsdagmiddag alle delen weer ophalen bij Vecom in Maassluis.
Ondanks dat ik NOS delen tot mijn beschikking had,wilde ik toch zo goed mogelijk de (vlieg)roest te lijf gaan.
7 delen zijn nu gefostateerd en het overtreft mijn stoutste verwachtingen !!
Met stralen wordt er vaak een hoop schade aangericht,door de warmte die daarbij vrijkomt,
en was dit plaatwerk nooit zo mooi vlak en strak gebleven.


de foto toont de linkerdeur,en die was er ook het meest aangetast door de roestduivel,maar deze deur is gered !!
de voorschermen en de achterschermen liggen reeds bij de spuiter en vrijdag volgen de kofferklep en de deuren.
Ik moet daar nog wat specifieke 'deluxe' gaten voor sierlijstjes inboren, en dat kan ik beter doen vóór het spuiten.
Woensdagavond gaan de achterremmen los,en worden de flenzen en trommels vervangen door
exemplaren met 5x130 steek ...
ik zie voorlopig af van een komplete IRS/944 ombouw,omdat ik mijn tijd nog hard nodig ga hebben.



[off topic mode on]
de 72'tiger fastback is naar een vriend van mij gegaan,en die heeft maandagavond vast de motor verwijderd.
het op 3 cilinders lopen is ook al opgelost ... er was een stangetje van de carburateurbediening los
Daarvoor was niet de wegenwacht (Volkswouter) aanwezig ... die kwam gewoon op de koffie af !!
De ontsteking wordt ook nog omgebouwd naar een typ4 CU hallgeversysteem,er komt een macaroni
spruitstukkie met een ander uitlaatdempertje onder en de 1600 krijgt een grote beurt.



@Beetspeed;wees gerust,ook deze type3 blijft niet orgineel en/of standaard