02-12-2009, 17:56
|
|
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Sommige mensen doen het zonder het dash te demonteren, maar ik vind het zelf eigenlijk makkelijker. In dat geval doe je dus het volgende:
- Open je motorkap.
- In de goot, waar de ruitenwissermotor zit, voel je twee schroefdraden met daarop een (volgens mij) 10mm boutje. Deze houden het dash oa. vast, dus die schroef je los.
- In het motorruim, tegen het schutbord, zie je twee slangen. Die gaan als het ware 't schutbord door, naar binnen. De klemmen die hierop zitten haal je los, en de slangen trek je los. De aansluiting die je dan ziet is je kachelradiator.
- Je gaat naar binnen in de auto, en demonteert het hele dashboard.
- Nu haal je dat verwarmingsgedeelte los, dat op de tunnel zit.
- Hierin zit de kachelradiator. Als je dit los hebt, zie je de twee aansluitingen die je eerder nog vanuit het motorruim zag. Dat geheel trek je er naar boven toe uit.
Inbouwen gaat in omgekeerde volgorde. Vul je radiatortje wel eerst af met kvs voor je hem weer inbouwt, dit scheelt naderhand behoorlijk bij het ontluchten.
Als alles ingebouwd en aangesloten is, vul je het koelsysteem weer af, en start de motor met de dop van het koelsysteem af, en de verwarming vol op verwarmen. Rij er ook een stukje mee, en controleer regelmatig het koelsysteem, en vul bij indien nodig.
Succes!
|