Thread
:
The-wishmaster
View Single Post
#
5
01-12-2009, 00:43
THE-WISHMASTER
VW Enthousiast
Join Date: Feb 2009
Posts: 61
Ik zal er ff een update bij doen
Omdat mijn huidige wagen krom is (door vorige eigenaar
)
En aardig wat roest heeft bij rechter veertoren en beide dorpels
Kwam er eerst een kaal chassis op mijn pad maar dat bleek uiteindelijk een no go
Ging TE veel tijd en geld kosten en toen kwam er een 6 in beeld met een tik in de motor
Maar Thanx to KLUPPER een nieuw project aangeschaft de 6 van klupper met defecte motor en uitgebouwde airco.
Zo kocht ik hem
Na een lange rit vanuit Bergen op zoom naar Den haag met samengeknepen billen te hebben gezeten toch rijdend aangekomen in de loods
Ik had helaas op het laatste moment geen beschikking over een autoambulance dus moest de klupper rijdend mee
Hij reed op 5 cilinders met tik in de motor en met mijn kentekenplaten op de auto toch nog 100 km af kunnen leggen
De bedoeling was alleen de motor om te hangen uit mijn eigen 6 maar het draait altijd uit op meer
Dus ook maar het blauwe dashboard met airco kachelhuis wisselen voor een zwarte met kachelhuis zonder airco want we hebben toch ARKO (Alle Ramen Konstant Open)
Uiteraart gelijk een nieuwe kachel radiateur erin
Alleen ik dacht na het verwijderen van de paravanplaat beweegt er daar nou iets of niet
Dus na 1 avondje sleutelen ziet een komplete 6 er toch al anders uit
Alleen is hij niet helemaal roestvrij helaas
Bij het rechter voorscherm bij de kokerbalk zit toch een klein gaatje ingeroest maar door de gevallen olie daarna goed geconserveerd
Ook de dorpels hebben beginnende roestschade maar is nog goed te behandelen (nog geen foto,s van)
Dus wordt het ook zaak om dat eens ff goed te conserveren
Ook gaan we gelijk maar nieuwe draagarmrubbers monteren voor die van een audi TT en achter standaard.
En ook het interieur gaat over van mijn eigen 6
Na 2 avondjes klussen is dit het resultaat
Komplete kachelhuis is er nu ook uit
En JA ik hou van oorlogje spelen
En na nog een paar weken verder zijn we weer wat verder
Kachelhuis met airco verwijderd en een kachelhuis zonder airco teruggeplaatst.
Inmiddels zit het zwarte dashboard ook alweer aardig op z,n plek
En ook de 2 roestplekken hebben we nu goed voorbehandeld voor het lassen
En ook maar ff een klein stukkie uit de dorpel geslepen
Een paar plekken ga ik nog ff aanpakken zoals onder de accu bak
Ik heb daarvoor ff een spotstraler geleend bij ons schadebedrijf
O en vorige week gelijk het kansloze chassis af laten voeren
Was alleen ff vergeten dat de takelkraan niet naar binnen kon
Dus dan maar ff met 1 krik en de motortakel het gevaarte naar voren versleept
Maar omdat en de deuren van mijn rijdende auto roest vertoont.
En helaas de blanke lak van de deuren van de VR6 in aanbouw loslaat.
En ook nog een heel mooi plamuur eiland op de linker voordeur zit.
Dacht ik dat het misschien verstandiger is om 2 andere deuren te plaatsen
THE-WISHMASTER
View Public Profile
Send a private message to THE-WISHMASTER
Find all posts by THE-WISHMASTER
Add THE-WISHMASTER to Your Buddy List