29-11-2009, 16:53
|
|
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
|
|
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
|
|
Nou een update over de motor..
Vandaag fijn begonnen aan het klaar maken voor het starten van de motor.
Alles netjes aangesloten en afgevult, uitlaat eronder en aandrijfassen geplaatst.
Toen kwam het moment van afvullen, eerst olie erin gedaan en toen het water, wat er natuurlijk onderuit liep, aangezien ik 1 pakking niet goed gemonteert had, maar nadat die erin zat was dat probleem al verholpen.
Toen nog een paar keer zonder accu de motor met de hand rond gedraaid, en gekeken of er geen rare geluiden uit het blok vandaan kwamen.
We waren het allemaal eens om de motor dan maar eens op contact te zetten en te starten.
Dat ging goed tot opeens leek dat de accu leeg was, dus hopla een andere accu erop en een booster erbij.
Maar toen wilde de motor nog niet rond, en hebben we maar eens een bougie eruit gedraaid, en gekeken.
Wat was en is nog steeds het probleem, de zuigers stonden vol benzine en daar door heeft zich in mijn ogen een waterlock plaats gevonden, waardoor er nu dus een drijfstang scheef zal zijn, en dat daar weer door de motor niet meer rond draaid want hij gaat niet meer links of rechtsom.
Ook hebben we de olie weer afgelaten om te kijken of er misschien rotzooi in zat van metaaldeeltjes, maar die zaten er ook niet in. Wel zat er veel benzine bij de olie maar dat kan natuurlijk doordat het langs de zuigerwand omlaag is gelopen naar het carter.
Wie o wie kan er info geven over wat ik denk of dit werkelijk kan gebeuren bij een benzine motor.
Ik denk dus dat een injector is open blijven staan en dat daardoor de cillinders zijn komen vol te staan met benzine en dat zich een drijfstang krom heeft geduwd waardoor er nu geen beweging meer in is te krijgen.
Opzich dus best kl*te aangezien de motor weer voor een ver deel uit elkaar moet gehaald worden om (als het dit bovenstaande is) dit te repareren.
Gr Ronnie die stevig baalt.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
|