18-10-2004, 22:51
|
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by michelvr6
ja klopt die had ik ook al gevonden via google en heb ze gemaild naar prijzen,zij vragen sowieso 140 euro de velg en dat gaat mij zelfs iets te hard.
|
ik denk niet dat je een goedkopere zal vinden, eigenlijk valt het best mee, als je weet welke processen er aan vooraf zijn gegaan voordat de werkelijke chroom erop komt. heb je al eens op de site gekeken ( www.nl-gr.com)?
het te verchromen materiaal moet helemaal strak gepolijst worden, daarna worden ze achtereenvolgens van een cianide koperlaag-, een sulfaat koperlaag,en van een nikkellaag voorzien. daarna word de velg uiteindelijk pas verchroomd. het kan misschien zo zijn dat je wel een bedrijf tegenkomt die het "goed"-koper doen, omdat ze minder aandacht besteden aan het voorbehandelingsproces, maar dan loop je wel het risico dat de chroom er op den duur vanaf springt, omdat de hechting veel slechter is als de ondergrond niet goed behandeld is, en zéker op aluminium. het zou natuurlijk zonde van je geld zijn als dit zou gebeuren.
het kan misschien wel wat uitmaken in prijs als je de velg maar voor de helft laat verchromen. heb je al eens naar die mogelijk gevraagd?
BLOW
FOUR STROKE..........WHAT ELSE?
79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
|