ja amaai, goed nieuws!
ik ben vanmorgen vroeg uit de veren geweest om een roadtrip te maken naar Beveren, vermits ik al telefonisch contact had gehad met de winkel, was ik al zeker dat daar mijn oplossing klaarlag.
Aangekomen bij de winkel(9.00AM), alternator getoond, en gezegd dat ik al gebeld had. Toen de bediende met lege handen terug kwam wist dat het niet juist was
en met "sorry meneer" was ik dus niet content! Ik heb mij dus eens kwaad gemaakt, ik kwam tenslotte van 85km verder
Dieje mens voelde zich meteen schuldig en heeft mij de adressen van de concurrentie gegeven en (foute) richtingaanwijzingen. :x
Ik dus bij die mannen hun concurentie gaan kijken: 1ste winkel niets, 2de winkel niets, laatste winkel:
-Ik: Halo, ik ben op zoek naar deze alternator maar dan nieuw of gereviseerd.
-personeel: goeiendag(plat), ik zal eens gaan kijken.
....
-personeel: sorry meneer, ik heb die niet.
-ik: ah tju
-personeel: voor welken auto ist?
- ik: een golfke 2.... nen GTI
-personeel: ah wacht, kzal nog eens gaan kijken....(30seconden later)....voila zie, dat moet em zijn.
-ik: euh ok dan (ff meegekeken of het wel klopte, enkel de poulie was anders) kunde daar geen ander poulie opzetten?
-personeel: ja das geen probleem
ik betaald en naar huis met mijn aanwinst, wel 145euros voor kwijt.
halfweg E17: patat gps platte accu. Miljaar, ik wist dus mijn baan niemeer naar huis :| gelukkig den E40 gevonden :lol:
Ik thuis het ding gemonteerd en paste perfect :grin:
pakte dus mijn multimeter, motor laten draaien... oei :oops: 12,6V
ik alles beginnen uitmeten, was het zoals te verwachten eigelijk een slechte massa aan de alternator(kabeltje hé, had niets met da nieuw gerief te maken).
enfin eind goed al goed: ik heb nu een 13,7V :grin:
alternator is een Bosch die 90A levert, veel beter als de originele...
op stationair toerental hé