![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
24-11-2009, 21:32
|
![Fahrvergnugen's Avatar](image.php?s=b258cde71ccc306a98318d801fcdcc8a&u=2265&dateline=1198441354) |
Postwhore
|
|
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
|
|
Vandaag weer even een paar uurtjes vrij kunnen maken.
Het gedeelte van de porsche versnellingspook dat onder het scharniergewricht zit heb ik verlengt, hierdoor is de schakelweg korter geworden en kreeg ik een betere reaktie achter op de v-bak.
Ook heb ik de gehele pook bevestiging omgedraaid, hij zat namelijk achterste voren
Hierna heb ik de juiste lengte van de schakelstang gezocht, geprobeerd en afgewerkt. Het moeilijke aan dit systeem is dat de schakelstang een vaste verbinding onder de pook heeft (niet zoals kever en 911 met een kogel) en dat je bij de zijschakeling weer een op en neer gaande beweging nodig hebt (naar boven en onder)
Het bleek dus heel belangrijk op welke plaats, ten opzichte van de versnellingsbak, het schakelstanglager gemonteerd werd.
Na verschillende pogingen is dit het geworden en werkt het eindelijk
![](http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/86166.jpg)
Paul.
|