View Single Post
Old 21-11-2009, 20:47
jantje jantje is offline
Forum Newbee

Default tellerbak trouble

Hallo geliefde volkswagen vrienden!

Jullie kennen mij niet, maar dat komt omdat ik mijn auto, een Golf II 1.6 TD uit 1990, pas gisteren heb aangeschaft en zojuist dit account heb aangemaakt. Binnenkort zal ik mezelf en mijn auto eens voorstellen als ik goede foto's van de auto heb gemaakt (want een voorstel thread is, zoals bekend, worthless without pics ), maar voordat ik dat doe had ik al meteen een vraagje. Mijn auto heeft namelijk een paar vervelende probleempjes met de tellerbak. Ten eerste doet de complete dashboardverlichting t niet, dus zowel de meters als de kachel (zit daar verlichting in?) blijven donker, en ten tweede trilt de naald van mijn snelheidsmeter tot ongeveer 100 km/h zeer hinderlijk en onder luid getik heen en weer. Ik heb hier een beetje rondgezocht, maar kon geen topics vinden met precies dezelfde problemen, dus vandaar mijn vraag: wat moet ik doen om t op te lossen? De verlichting, moet ik dat in een lampje zoeken, of is er iets anders aan de hand? (zekeringen zijn goed) En de wijzer van de snelheidsmeter, kan ik dat repareren, of moet er een 'nieuwe' tellerbak in? Tot slot: Is een tellerbak iets wat makkelijk te vervangen is, en hoe zit het dan met de kilometerstand, is het mogelijk die weer kloppend te maken?

alvast super bedankt!

groet,

Jan
Reply With Quote