Vandaag weer even bezig geweest met de V8.
De laatste tijd had de wagen nogal last van een sterke benzinegeur als je stilstond met een draaiende motor...
Na het demonteren van de luchtinlaten kwam dit te voorschijn:
De aansluitingen van de benzineleidingen op de injectorengallerijen waren in een niet al te beste staat. Resultaat was dat ze begonnen te lekken waardoor er benzine op de cilinderkop bleef staat waarvan de lucht mee naar binnen werd gezogen door de klima...
Deze week gelijk maar even een setje nieuwe besteld bij de dealer (aan de prijs was te merken dat ik een V8 rijd
)
Bij VW/Audi waren ze nergens meer op voorraad maar ze waren binnen 2 dagen al binnen. Wat een service
En de nieuwe leidingen gemonteerd:
Dus nu kunnen we weer vrolijk rondtuffen zonder knock-out te gaan van de benzinelucht
Verder ook even de sensor van het expansievat van de remolie gemaakt. Voor de keuring heb ik een achterremklauw moeten laten reviseren, ik heb toen gelijk de remolie laten vernieuwen. Sindsdien bleef het lampje steeds knipperen dat er iets mis was met het vloeistofniveau terwijl deze goed stond. Dus zojuist even het filtertje eruit gehaald en het heveltje van de sensor weer goed gangbaar gemaakt en het knipperende lampje is weg