12-11-2009, 22:28
|
VW Guru
|
|
|
|
Code:
Naam
Adres
Postcode en woonplaats
Plaats, datum
Betreft: CJIBnummer ……..
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik graag bezwaar indienen tegen het feit dat ik (datum staandehouding invoegen) een administratieve sanctie opgelegd heb gekregen voor uitstekende wielen bij een personenvoertuig.
De betreffende agent die mij staande heeft gehouden heeft hierbij niet juist gehandeld omdat in de wet vermeld staat dat de wielen onderscheidenlijk banden maximaal 30mm buiten de afscherming mogen steken. Om hiervoor een sanctie te kunnen opleggen moet er een meting verricht worden om te controleren of deze 30mm word overschreden, dit is niet het geval geweest. In dit geval is de sanctie ook alleen maar uitgeschreven voor de rechterkant van het voertuig omdat, de linker kant niet uitsteekt en er bij de rechterkant door de manier van bevestigen van de afscherming er nauwelijks een centimeter buiten de afscherming komt. De agent in kwestie was van mening dat er helemaal niets mag uitsteken.
Nadat ik deze sanctie heb binnen gekregen heb ik direct contact op genomen met de RDW waar ik doorgewezen werd naar hun technische dienst. Hier werd mij aan de telefoon verteld dat er voor personenvoertuigen daadwerkelijk 30mm als maximum geld maar dat er bij bestelwagens op grijs kenteken een eigen richtlijn gesteld mag worden. Ook werd mij hier wederom verteld dat het noodzakelijk is om een meting te verrichten om een sanctie te kunnen uitschijven wat bij deze kwestie dus niet gebeurd is.
In artikel 5.2.48 lid 4b van het voertuig reglement is deze 30mm terug te vinden.
Hoogachtend,
Naam
Spreekt voor zich wat waar ingevuld moet worden ed. Weet alleen niet of ik het zo rechtstreeks op het forum mag posten, is wat makkelijker als steeds een pb versturen
|