View Single Post
Old 11-11-2009, 20:18
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Default probleem en vraagje over GTI 16v

Hallo,

Sinds gisteren ben ik in bezit van een GTI 16v met PL motor. uit '91.

Nu heb ik een paar probleempjes. De motor loopt zeer onrustig stationair. soms zakt die weg naar 500 toeren. en dan komt die weer omhoog na 1500. Soms zakt hij maar heel rustig naar de 1000 als ik af rem. En soms zon zagend toerental erin. Ik heb een beetje liggen zoeken. En kom uit op de stappenmotor? Deze heb ik net er tussen uit gehad. en helemaal schoongemaakt. Maar het probleem blijft zich voor doen. Wat zou dit nog meer kunnen zijn?

Het volgende wat ik ook nog heb. Op de Golf zit een ABS systeem. En ik wou graag nieuwe olie er in doen. Volgens de vorige eigenaar moest dit ook gebeuren. Deze zit er al best een tijdje in. Kan ik dit hetzelfde doen als een auto zonder abs? Of zijn er meerdere dingen waar ik op moet letten?

En mijn laatste zorg De auto gaat soms moeilijk in de eerste versnelling. De vorige eigenaar had rekeningen er van. Dat het schakelmechanisme was gereviseerd. En hij had het over een tandje naar links of rechts zetten. Ik heb in het boek liggen zoeken. En kom op een schroef neer die in de versnellingsbak zit. Die je los moet draaien. en dan een tandje verschuiven. Ben ik hiermee goed onderweg? Of ligt dat totaal ergens anders aan? dat hij niet in de eerste versnelling gaat?

Foto's komen ook nog. Is te vroeg donker om fotos te maken jammer genoeg

Groeten, Gino.
Reply With Quote