View Single Post
  #1  
Old 14-10-2004, 19:16
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default 1966 squareback de luxe voor Miss L.

Week 42 (nog 25 weken te gaan ... )




Dit is de staat zoals de auto in haar bezit is gekomen ... hard,maar inkompleet,dwz zonder deuren, schermen,motor en
bumpers,maar daar was de prijs ook naar.
Hij (zij?) is wel voorzien van een orgineel,geschorst Nederlands kenteken,en das ook wat waard naar mijn idee.
Het doel is om de auto voor 1 April 2005 weer klaar te hebben (dan loopt de schorsing af),zodat ook zij volgend jaar
met een 'leuke' ride meetings kan gaan bezoeken.(of gewoon lekker kan gaan cruisen met man én kind )
De waslijst is lang wat we (ehhh,ik) er aan wil(len) gaan doen,maar ik denk niet geheel onmogelijk ...
Ik weet ondertussen ook aardig de weg voor de diverse onderdelen en spullen die ik nodig ga hebben !!

Wat er moet gebeuren is het volgende:
Er moeten nog een paar plekjes gelast worden,en er zijn een paar plekjes al gelast door de vorige eigenaar
(Miss L. is de 4e eigenaresse),maar omdat die plekjes in het zicht zitten (dorpels) wil ik die graag wat netter overdoen.
De voorklep,de twee voorschermen,de beide deuren en de achterschermen liggen al NOS (New Old Stock) te wachten,
maar ook daar zit werk aan ...
Er zit vliegroest op,en er zijn twee manieren om dat te verwijderen,of stralen (wat vaak een hoop schade aanricht),of
fosfateren ...........
Fosfateren is het dus geworden,maar dat is alleen mogelijk met nieuw plaatwerk,en dat is dit.
Het dak moet worden kaalgetold/geschuurd vanwege wat miniscule roestspoortjes dit onder de lak zitten,
en later voor problemen zouden kunnen gaan zorgen.
Technisch wordt de auto ook aangepakt (ben dat ook een beetje 'verplicht' ),het gehele remsysteem (ook ALLE leidingen)
worden vervangen door Aeroquip,er komt voor een setje Porsche 944 S2 remklauwen op,
en de auto gaat natuurlijk verlaagd worden ... 2 tandjes voor en 1 tandje achter,idem aan user-x z'n notch.
Voorts moet de squareback ook omgebouwd gaan worden naar 12Volt.
User-x z'n notch leverd de motor ( ) omdat zijn notch van de winter van een twee liter type4 voorzien gaat worden.
Qua wielen ben ik er nog niet echt uit ... heb wat ideetjes,maar het komt erop neer dat ik geen van alle wielen reeds
onder een typ3 heb zien zitten bij mijn weten.

Gedurende de 'restauratie' zal ik proberen wekelijks verslag te gaan doen van probleempjes en de vorderingen !!

Als eerste gaan vrijdagmiddag de 7 NOS plaatwerkdelen naar Vecom om te laten fosfateren,dus ik hou jullie op de hoogte.
(ook wat dat fosfateren precies inhoudt,want daar ben ik zelf ook nog niet helemaal achter )