06-11-2009, 18:16
|
|
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
|
|
Het is niet heel eenvoudig.
Je zou als er aan de achterzijde van het blok nog geen draad voor de olie retourleiding zit een carterpan van een 1600TD op kunnen zetten. Retourleiding iets verlengen aangezien het onderblok van de 1900 hoger is.
Brandstofpomp eraf en een van een AAZ (1900TD) erop. Inlaat spruitstuk van een AAZ erop (of als je een laag geplaatste turbo hebt kan het originele inlaat spruitstuk blijven zitten. (turbo van een TDI (1Z of AHU)
Olie aanvoerleiding pakken van de turbo die erop komt. Olievulhuis is waarschijnlijk al klaar, maar moet er een dopje uit voor de olie aanvoerleiding.
Trouwens de verstuivers moet je ook aanpassen. (formaat en openingsdruk)
Je kan een pomp van een 1600TD pakken, maar de neus is korter en daardoor krijg je problemen met de uitlijning van de poelie.
Inlaat traject van de AAZ past er zonder problemen op.
Ik kan ook voor je een paar aanpassingen aan de 1900D doen. Brandstofpomp en verstuivers aanpassen. Vermogen dan rond de 70 a 75 pk.
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|