View Single Post
Old 05-11-2009, 16:44
hightower's Avatar
hightower hightower is offline
VW Enthousiast

vanmiddag heb ik alle ledjes en weerstanden ontvangen en ben meteen aan het prutsen gegaan.

wat heb je nodig:
  • kleine platte schroevendraaier
  • kniptangetje
  • plat tangetje
  • soldeerbout

de schakelaar is eenvoudig open te maken met behulp van de schroevendraaier

de schakelaar bestaat uit 2 delen die op 4 plaatsen aan elkaar geklikt zitten. als je de schroevendraaier tussen de 2 delen steekt zoals op de foto kan je ruimte tussen de 2 onderdelen maken waardoor je ze los kan halen.

in de schakelaar zitten 2 lampjes. de linker zorgt voor het oranje onderin de schakelaar op het moment dat je de verwarming/mistlampen aan gezet hebt en de rechter is de verlichting van het icoontje. ik heb alleen dit lampje vervangen.

het lampje is heel eenvoudig met een tangetje te verwijderen, je kan het lampje er namelijk gewoon uit zijn huls trekken.

op de foto zie je links het originele lampje en rechts het ledje. van het ledje heb ik de pootjes omhoog langs het ledje gebogen.
nu kan je het ledje in de huls stoppen met de plus(langste pootje) aan de rechterkant en de min(kortste pootje) aan de linker kant.

op de linker foto kan je zien waar de plus en waar de min zitten. aan de plus maak je nu de weerstand. op de rechter foto kan je zien waar ik de weerstand geplaatst heb. vervolgens verbind je de weerstand met de plus van het ledje en de min van het ledje maak je aan de min op de schakelaar.

nu ben je klaar met de schakelaar en hij kan weer in elkaar gezet worden.

vanavond foto's van het resultaat
Reply With Quote