Hallo mijn naam is Ernst en ben 20 jaar. Kom uit hengelo, uit het mooie twente dus
De jetta waar dit project topic over gaat heb ik al een keer eerder gehad. Toen was het nog een 1.8 8v gti. Hij zag er zo uit toen ik hem verkocht:
En zo zag hij eruit toen ik hem weer gekocht had:
Gelijk de blinderings folie eraf getrokken!
Op dit moment ondergaat de jetta weer een motorswap. Het 1.8 8v gti blok moet plaatsmaken voor een g60 motor. Ik heb de motor voor een mooie prijs gekocht de motor had toen 173dkm gereden. Zodra ik het blok had natuurlijk gauw erin gehangen!
Maar in de tussentijd natuurlijk wel wat dingetjes meteen vervangen
waaronder de d-riem met al het bijbehorende, koppeling, schakelbusjes en het uitlaatspruitstuk
Tijdens mijn zoektocht naar een leuke set velgen kwam ik deze c2's tegen. De prijs was uiterst gunstig dus gelijk in de auto gestapt om ze op te halen!
De banden om de velgen zijn een beetje te groot dus heb ook gelijk nieuwe banden besteld. De voorvelgen zijn 6j en achter 8j dus heb banden in 165/45/16 besteld en in 195/45/16. Zijn ze straks mooi getrokken.
Bij de motor zat helaas geen intercooler en dus ook geen buizen etc. Gelukkig had Ron mk1 nog een ic set over. Deze dus ook opgehaald:
En gauw me voorfront en intercooler gemonteerd:
Zo zie je er mooi niks van en dat is ook helemaal de bedoeling!
Dan even een paar foto's van hoe hij er nu bij staat, zoals je ziet nog niet erg spannend!
![Shake](http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/shake.gif)
(foto's gemaakt toen t schemerde. Foto's bij daglicht volgen!)
De velgen lagen nu al een tijdje in de garage en ik had ook de adapters met alle boutjes binnen dus ik kon echt niet meer wachten. Even gekeken hoe het eruit kwam te zien!
Nu kon ik natuurlijk niet meer op de banden die al te lang op zich laten wachten!
Gisteravond even met een vriend van mij het interieur eruit gehaald, zaterdag komt er als het goed is een setje zwart leer in. Met het interieur eruit is het ook wat makkelijker om de hele kabelboom te vervangen. Ik weet dat je het ook kan omsolderen (heb een oude relaiskast en moet naar nieuwe) maar ik vond het mooier als alles gewoon aangesloten zit zoals het hoort. De tellers en de mfa hendels zijn ook binnen. Deze wachten nog op montage!
Wat er nog op mijn te doen lijst staat:
- wielrand verbreders
- grill met dunne lamellen
- Velgen monteren met de nieuwe banden
- keer goed poetsen
- Leer
- Zwarte kunststof plaat tussen achterlichten die op latere jetta's zat(als iemand weet waar ik die kan krijgen graag!)
- kleinere poulie en een chipje
- afstellen op dyno