Quote:
Originally Posted by mark89769
de veer duwet het grijze gedeelte naar beneden
|
Ik heb de set inmiddels aangeschaft maar wat je zegt klopt niet.
De veer wordt wel degelijk meer ingedrukt als er aan de blauwe schijf wordt gedraaid, omhoog dan natuurlijk.
Het werkt bij een schroefset dus als volgt:
Bij het omhoog draaien van de onderste stel-ring ga je de veer meer onder spanning zetten.
Hierdoor zal het gewicht van de auto steeds minder van invloed zijn op het nog verder inveren van de veer als je de krik laat zakken.
Op een gegeven moment zal het gewicht van de auto de veer helemaal niet meer indrukken bij het laten zakken van de krik. Simpelweg omdat de kracht die op de veer is komen te staan door het aandraaien, groter is geworden dan het gewicht van de achterkant van de auto.
(Een stuiterende achterkant is het gevolg)
Dit punt is áchter eerder bereikt dan vóór natuurlijk (voorkant is zwaarder) daarom is hij achter ook stugger dan voor.
Hierdoor is het dus ook zo dat een schroefset het meest comfortabel is als de stel-ring op zijn
laagst staat (veer zo min mogelijk ingedrukt) en de auto hierdoor dus ook op zijn laagst ligt. (tenzij de grond of de spatborden worden geraakt natuurlijk
)
Dat een schroefset zo werkt is toch wel een nadeel vindt ik.