Thread: Gemballa
View Single Post
Old 03-11-2009, 16:14
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic

Default Gemballa

Ik zit al wat langer op het forum maar heb me nooit voorgesteld, dat kan natuurlijk niet dus bij deze. De jetta waarmee ik nu bezig ben om hem om te bouwen naar g60 had ik al een keer eerder in mijn bezit, destijds heb ik deze omgeboud naar 1.8 8v gti. Hij zag er toen zo uit:

Toen ik hem terug had zag hij er niet meer zo uit. De ramen achter waren geblindeerd (vind ik echt heel lelijk), dus deze er gelijk vanaf gehaald. De velgen waren verdwenen evenals de grill.
Na lange tijd wikken en wegen besloten om hem om te bouwen naar g60. Dus gauw aan de slag gegaan om het blokje eruit te halen en de g60 erin te leggen. Maar gelijkertijd natuurlijk wel spaghetti spruitstuk en koppeling samen met de schakelbusjes vervangen:

Het blokje kwam uit een corrado en had nog maar 153dkm gelopen. We zullen zien hoe het blokje zich houd in de auto. Hopen dat hij het lang zal doen! Het blok lag er nu dus in en moest ik op zoek gaan naar een ic setje van een golf 2 g60. Deze ging boven een sprinter intercooler omdat ik graag de mooie vierkante koplampen wou houden. Na lang zoeken uiteindelijk wat gevonden via een forum. Ook zocht ik nog mooie velgen, op marktplaats heb ik vaak gekeken en toen kwam ik ze tegen, een net setje c2's voor niet al te veel geld:

Ik kon het niet laten om de velgen er even onder te zetten om te kijken hoe het zou staan, ik heb namelijk nog erg lelijke banden erom heen zitten (de nieuwe zijn besteld).

Vandaag ook weer even bezig geweest en de intercooler erin gezet samen met de 180 graden bocht en de radiator. Even alle buisjes en slangetjes aangesloten. Foto's volgen!
Reply With Quote