View Single Post
  #9  
Old 28-10-2009, 10:13
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Ik heb ook nog even zitten kijken naar een schroefset.

Volgens mij is het zo dat een schroefset een stuk stugger is dan een vaste verlagingsset?
Bij een schroefset heb je namelijk 1 vaste veer die dan verschillende hoogtes aankan.
Dat betekent dus dat je bij lager gaan, de veer verder indrukt en dus stugger wordt.

Dit stugger worden bij lager gaan is bij een vaste set natuurlijk ook zo maar bij een vaste wordt het aantal veerringen dan wel minder omdat er vaak een kleinere veer gebruikt wordt.
Bij een schroefset maak je hem kleiner door hem in te drukken wat dus veel meer ten koste gaat van je vrije veerweg. (hoeveelheid metaal tussen boven onderkant van de veer blijft gelijk bij een schroefset)

Volgens mij heeft een schroefset die op 80mm staat dan ook minder vrije veerweg dan een vaste set van 80mm.
Dit lijkt me dus een erg groot nadeel van een schroefset als je regelmatig met waggie wil rijden.
Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?
Werken de dure sets misschien anders zodat je wel genoeg comfort houdt?
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote