Ik heb een Polo 1.4 uit 1994, wat ik echt een leuk dingetje vind! Maar er is een probleem.. Toen ik even had gereden en hem wilde parkeren, viel hij uit toen ik stil stond. Ik dacht oke, zal wel. Toen ik later weer weg wilde rijden, startte hij niet meer.
Wel hoor je de startmotor en de accu is dus ook niet leeg. Na het één en ander checken, kwam ik er dus achter dat hij niet meer vonkt. Ben even naar de Kwik Fit hier gelopen en die vertelde mij, dat bij deze polootjes, de bobine en/of de onstekingsmodule nog wel eens kapot willen gaan.
Ik heb verder zelf niet echt veel verstand van auto's en kwam via google op die forum terecht. Misschien hebben jullie nog wat tips met dingen die ik kan checken. Vind het een beetje zonde om onderdelen te kopen (op de sloop), zonder dat ik weet of dat echt het probleem is.
Een nieuw relaisblokje er in heb ik al geprobeerd en dat is dus (helaas) niet het probleem.
Verder moet ik even melden dat ik nog nooit problemen heb gehad met deze VW Polo. Echt een top dingetje wat dat betreft!
Alvast bedankt voor jullie reacties!